Onze vakmannen: sociaal, dichtbij en gedreven

In ons beleidsplan ‘Thuis in de buurt’ leest u dat onze manier van werken sociaal, dichtbij en ‎gedreven is. Onze drie vakmannen Wim, Jan en Ton vertellen waaruit dit blijkt in de praktijk.‎

Sociaal
We komen ergens binnen om iets te repareren, maar gaandeweg het bezoek merken we vaak ook of ‎mensen op een ander gebied nog hulp nodig hebben. Als dat zo is melden we dat bij onze collega’s ‎van leefbaarheid. Meestal zie je al aan hoe de tuin er uit ziet en de gordijnen erbij hangen wat je binnen ‎aantreft. Verrijkt wonen is ook mooi, dat we vanuit Tiwos mensen kunnen helpen door een handvat te ‎plaatsen of een opritje te maken.‎

Dichtbij
Het werkt gewoon erg goed, dat je echt bij de mensen binnen bent. Dat zijn toch de voordelen van ‎een eigen onderhoudsdienst, daar kweek je veel goodwill mee. Als er iets is weet je ook meteen wie je ‎bij Tiwos moet hebben. Dan maken we ter plekke een afspraak, dan zien ze dat je er ook echt iets ‎mee doet.‎

Gedreven
Wij komen toch binnen als uithangbordje van Tiwos en krijgen veel vrijheid. Dat maakt het ook heel ‎leuk, de combinatie van het werk dat je doet en het sociale gebeuren dat er omheen hangt.‎
We proberen mee te denken met de bewoner, niet zozeer alles toegeven maar wij kunnen vaak meer ‎doen dan een aannemer. Die komt binnen met een opdrachtbon en gaat toch zakelijker te werk. Wij ‎zien soms ook nog iets anders wat nodig is en pakken dat mee op. Je probeert het zo goed mogelijk ‎te doen voor je bewoners, je wilt de deur pas uitgaan als het netjes opgelost is en de bewoner ‎tevreden is. ‎