Bij Tiwos werken we nauw samen met bewoners aan een thuis in een vitale buurt. We vinden ‘Echt contact’ erg belangrijk, zowel intern met elkaar als extern met onze netwerkpartners en bewoners. Onze manier van werken laat zich het beste omschrijven als sociaal, dichtbij en gedreven. Van al onze medewerkers verwachten we dat ze samenwerken, over inlevingsvermogen beschikken en verantwoordelijkheid nemen voor hun werk. Er werken bij Tiwos ongeveer 100 collega’s met een bestuurder als eindverantwoordelijke.
Organogram
Hoe deze organisatierichting eruit ziet in een organogram zie je hieronder.
Raad van Commissarissen (RvC)
De Raad van Commissarissen van Tiwos bestaat uit 5 onafhankelijke leden. 2 leden hebben zitting op voordracht van de huurders.
De RvC bestaat per 1 oktober 2025 uit de volgende leden:
- Sander van Bodegraven, Voorzitter
- Mary Fiers, Lid op voordracht van de huurders
- Ellen Schellekens, Lid op voordracht van de huurders
- Jos de Groot, Lid
- Marcel Commandeur, Lid
Wat doet de RvC?
De Raad van Commissarissen heeft 3 rollen:
- Toezichthouder op het bestuur. Besluiten van het bestuur goedkeuren, zoals vastgelegd in de statuten van Tiwos. Denk aan het goedkeuren van de jaarlijkse begroting.
- Klankbord en raadgever voor het bestuur. Adviseren over belangrijke besluiten en strategievorming. Bijvoorbeeld bij de totstandkoming van het strategisch voorraadbeleid en het koersplan.
- Werkgever van het bestuur. Een onderdeel van deze rol is het jaarlijks beoordelen van het functioneren van het bestuur en het vaststellen van de bezoldiging.
De RvC vergadert zo’n 7 keer per jaar en naast de reguliere vergaderonderwerpen worden elk jaar verschillende (volkshuisvestelijke) thema’s behandeld. Wil je meer lezen over het werk van onze RvC? In het jaarverslag van Tiwos legt de Raad van Commissarissen in een eigen verslag verantwoording af over de werkzaamheden van het afgelopen jaar.
