Organogram

Bij Tiwos werken we nauw samen met bewoners aan een thuis in een vitale ‎buurt. We vinden ‘Echt contact’ erg belangrijk, zowel intern met elkaar als ‎extern met onze netwerkpartners en bewoners. Onze manier van werken laat zich ‎het beste omschrijven als sociaal, dichtbij en gedreven. Van al onze medewerkers ‎verwachten we dat ze samenwerken, over inlevingsvermogen beschikken en ‎verantwoordelijkheid nemen voor hun werk.‎ Er werken bij Tiwos ongeveer 90 medewerkers met een directeur/bestuurder als ‎eindverantwoordelijke. ‎

Organogram
Hoe deze organisatierichting eruit ziet in een organogram zie je hieronder.

Raad van Commissarissen

De Raad van Commissarissen van Tiwos bestaat uit 5 onafhankelijke leden, waarvan 2 leden zitting hebben op voordracht van de huurders.

De RvC bestaat per 15 mei 2024 uit de volgende leden:

  • Sander van Bodegraven, Voorzitter
  • Mary Fiers, Lid op voordracht van de huurders
  • Ellen Schellekens, Lid op voordracht van de huurders
  • Jos de Groot, Lid
  • Robèrt Gradus, Lid

Kort samengevat heeft de Raad van Commissarissen 3 rollen:

  1. De rol van toezichthouder op het bestuur. Bijvoorbeeld het goedkeuren van bepaalde besluiten van het bestuur zoals vastgelegd in de statuten van Tiwos zoals o.a. het goedkeuren van de jaarlijkse begroting.
  2. De rol van klankbord en raadgever voor het bestuur bij belangrijke besluiten en strategievorming. Bijvoorbeeld bij de totstandkoming van het strategisch voorraadbeleid en het Koersplan.
  3. De rol van werkgever van het bestuur. Een onderdeel van deze rol is het jaarlijks beoordelen van het functioneren van het bestuur en het vaststellen van de bezoldiging.

De RvC vergadert zo’n 7 keer per jaar en naast de reguliere vergaderonderwerpen worden ieder jaar verschillende (volkshuisvestelijke) thema’s behandeld.