Tiwos scoort een A op het onderdeel Huurdersoordeel in de Corporatie Benchmark van Aedes. Dit laat zien hoe bewoners onze dienstverlening op drie belangrijke processen waarderen. En vergelijkt dit met andere woningcorporaties.
In 2025 scoort Tiwos ook de A op Bedrijfslasten én Duurzaamheid. Het onderdeel Onderhoud & Verbetering krijgt een B. Daarmee zijn we op drie onderdelen verbeterd van een B in 2024 naar de hoogste score (A).
Huurdersoordeel
We zijn trots op de stijgende tevredenheid van nieuwe huurders van een 7,9 naar een 8,3. Bij huurders met een reparatieverzoek blijft de score gelijk (8,0) ten opzichte van 2024. De tevredenheid van vertrokken huurders (7,4 – 2024: 7,3) houdt onze aandacht.
In één keer goed
“In 2024 kwam ons huurdersoordeel nog uit op een B. Afgelopen jaar lag de focus daarom op het verbeteren van het mutatieproces”, zegt Tessa Jansen, Ontwikkelaar Kwaliteit & Processen bij Tiwos. “Dat begint met een eenduidige aanpak. Omdat we geloven in écht contact bellen we na de verhuizing bijvoorbeeld met nieuwe bewoners om te weten of alles goed is gegaan. Rondom reparatieverzoeken is de samenwerking met wijkaannemers en installateurs aangescherpt, om een opdracht in één keer goed uit te kunnen voeren – wel zo prettig voor bewoners. Bij de bewoners die een van onze huurwoningen verlaten liggen er nog kansen, en scherpen we de komende tijd onze processen verder aan.”