De stroom is uitgevallen. Wat moet ik doen?

  • Schakel alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen.
  • Haal in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten en doe de lampen uit. Vergeet daarbij de lampen in de tuin en de berging niet.
  • Schakel in de meterkast de groepen en de aardlekschakelaar opnieuw in.
  • Doe één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan en wacht tot ze aangaan. Vergeet daarbij ook niet de lampen aan te zetten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. U moet dit apparaat dan repareren of vervangen.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting (dat gebeurt wanneer u teveel apparaten tegelijk op één stroomgroep heeft aanstaan)? En valt de stroom toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  • Neemt u dan contact op met ons Serviceteam via telefoonnummer (013) 549 890.