Hoe ziet Tiwos als organisatie eruit?‎

Bij Tiwos werken de teams nauw samen om bewoners een thuis in een vitale ‎buurt te bieden. We vinden ‘Echt contact’ erg belangrijk, zowel intern met elkaar als ‎extern met onze netwerkpartners en bewoners. Onze manier van werken laat zich ‎het beste omschrijven als sociaal, dichtbij en gedreven. Van al onze medewerkers ‎verwachten we dat ze samenwerken, over inlevingsvermogen beschikken en ‎verantwoordelijkheid nemen voor hun werk.

We kennen bij Tiwos de volgende teams:‎

Gebiedsteams ‎

In de gebiedsteams werken collega’s samen die samen verantwoordelijk zijn voor de ‎contacten met bewoners en netwerkpartners in een bepaald gebied. Dat zijn o.a. ‎makelaars, opzichters, vakmannen, buurtbeheerders en leefbaarheidsconsulenten.‎

Serviceteam

Het serviceteam draagt er aan bij dat iedereen die Tiwos bezoekt of belt, of die bij ‎Tiwos werkt, zich welkom en geholpen voelt. Hier werken onze o.a. medewerkers ‎serviceteam die alle binnenkomende telefoontjes beantwoorden, onze ‎secretariaatsmedewerkers en onze facilitaire medewerkers.‎

Team Vastgoed

Dit team werkt aan het verbeteren en onderhouden van onze woningen en initieert ‎en begeleidt zowel nieuwbouw- als onderhoudsprojecten. ‎

Team Financiën en Informatie

De collega’s op deze afdeling zijn verantwoordelijk voor het financiële beleid, de ‎administratie, registratie, ICT en informatisering.‎

Team Combo

In dit team werken we aan beleidsontwikkeling en –advisering op het gebied van ‎wonen en de communicatie met onze huurders en collega’s. Ook HR advies en ‎beleid is hier ondergebracht. ‎
Het team ondersteunt en initieert op verschillende terreinen de doorontwikkeling ‎van onze organisatie.

Er werken bij Tiwos ongeveer 100 collega’s. Met een bestuurder als eindverantwoordelijke. Bekijk hier het organogram.

Raad van Commissarissen (RvC)

De Raad van Commissarissen van Tiwos bestaat uit 5 onafhankelijke leden. 2 leden hebben zitting op voordracht van de huurders.

De RvC bestaat per 1 oktober 2025 uit de volgende leden:

  • Sander van Bodegraven, Voorzitter
  • Mary Fiers, Lid op voordracht van de huurders
  • Ellen Schellekens, Lid op voordracht van de huurders
  • Jos de Groot, Lid
  • Marcel Commandeur, Lid

Wat doet de RvC?

De Raad van Commissarissen heeft 3 rollen:

  1. Toezichthouder op het bestuur. Besluiten van het bestuur goedkeuren, zoals vastgelegd in de statuten van Tiwos. Denk aan het goedkeuren van de jaarlijkse begroting.
  2. Klankbord en raadgever voor het bestuur. Adviseren over belangrijke besluiten en strategievorming. Bijvoorbeeld bij de totstandkoming van het strategisch voorraadbeleid en het koersplan.
  3. Werkgever van het bestuur. Een onderdeel van deze rol is het jaarlijks beoordelen van het functioneren van het bestuur en het vaststellen van de bezoldiging.

De RvC vergadert zo’n 7 keer per jaar en naast de reguliere vergaderonderwerpen worden elk jaar verschillende (volkshuisvestelijke) thema’s behandeld. Wil je meer lezen over het werk van onze RvC? In het jaarverslag van Tiwos legt de Raad van Commissarissen in een eigen verslag verantwoording af over de werkzaamheden van het afgelopen jaar.