Klachten en complimenten

Iets (niet) naar wens?

We hechten veel waarde aan goed contact met onze bewoners. Is er iets niet naar wens? Laat het ons weten, want alleen dan kunnen we er iets aan doen. Maar natuurlijk horen wij het ook graag als je tevreden bent. Want daar doen we het uiteindelijk voor!

Klacht over overlast

Omdat je als buren dicht bij elkaar woont, heb je te maken met elkaars woongedrag. Dit kan soms voor irritatie of overlast zorgen. Bijvoorbeeld omdat je elkaar niet goed begrijpt of omdat je last hebt van de manier waarop jouw buren leven.

Onze buurtbeheerders en leefbaarheidsconsulenten zijn elke dag bezig met de leefbaarheid in de buurt. Zij zijn jouw contactpersoon. Ook helpen ze buurtgenoten om elkaar te ontmoeten en zélf mee te werken aan een fijne woonomgeving. Heb je vragen? Of wil je hulp van Tiwos bij een overlastsituatie? Bel dan gerust 013 549 08 90. Of lees de brochure voor tips.

Klacht melden over (een medewerker van) Tiwos

Wij doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan er wel eens iets misgaan. Als je vindt dat je niet goed bent behandeld door een medewerker van Tiwos, vertel het die persoon dan. Meestal kun je samen tot een oplossing komen.

Lukt dit niet? Meld je klacht dan persoonlijk, telefonisch, per e-mail of per brief bij Tiwos. Hier vind je alle contactgegevens.

Jouw klacht komt terecht bij onze klachtenmedewerker. Deze collega behandelt jouw klacht zorgvuldig en vertrouwelijk. Wij doen ons best om binnen twee weken je klacht op te lossen of je meer informatie te geven. Als we meer tijd nodig hebben, laten we je dit weten.

Een klacht die anoniem of discriminerend is, nemen wij niet in behandeling. Dat geldt ook voor een klacht die pas een jaar na de situatie wordt gedeeld.

Klacht melden bij Geschillencommissie

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht door Tiwos? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke Geschillencommissie. Deze commissie is bereikbaar via de website www.geschillen-commissie.nl.

Als de geschillencommissie jou als huurder in het gelijk stelt, dan ontvangt Tiwos hierover van hen een advies. Wij stellen dan zowel de huurder als de geschillencommissie hiervan binnen een maand schriftelijk op de hoogte. Mochten we (in overleg met de huurder) het advies van de geschillencommissie niet opvolgen, dan ontvang je van ons een schriftelijke bevestiging met hierin de motivatie.

Bekijk hier het Reglement Regionale Geschillencommissie Midden Brabant.

Klacht melden over onderhoud, huurprijs of servicekosten

Heb je een klacht over achterstallig onderhoud, je huurprijs of servicekosten dan kun je dit persoonlijk, telefonisch, per e-mail of per brief bij Tiwos melden. Hier vind je alle contactgegevens.

Jouw klacht komt terecht bij onze klachtenmedewerker. Deze collega behandelt jouw klacht zorgvuldig en vertrouwelijk. Wij doen ons best om binnen twee weken je klacht op te lossen of je meer informatie te geven. Als we meer tijd nodig hebben, laten we je dit weten.

Klacht melden bij Huurcommissie

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht door Tiwos? Neem dan contact op met de Huurcommissie. Dit is een onafhankelijke organisatie die zich specifiek bezighoudt met problemen tussen huurder en verhuurder. Deze commissie doet een uitspraak over jouw klacht. Kijk voor meer informatie op www.huurcommissie.nl.

Klacht melden over woonruimtebemiddeling

Als je klachten hebt over de woningtoewijzing bij Woning in Zicht, over afwijzing extra inschrijfduur of over een uitspraak van de Urgentiecommissie, dan kun je schriftelijk een klacht indienen bij de Geschillencommissie via de website www.geschillen-commissie.nl.

Bekijk hier het Reglement Regionale Geschillencommissie Midden Brabant.

Compliment doorgeven

Heeft een medewerker van Tiwos je goed geholpen en wil je daarvoor een compliment geven? Dat kan! Je kunt je verhaal mailen naar email@tiwos.nl of een brief sturen naar: Tiwos, Stationsstraat 24, 5038 ED Tilburg. Wij zorgen er dan voor dat je compliment met de juiste collega’s gedeeld wordt.

Makkelijke uitleg over woonklachten

Denk je dat je teveel huur betaalt? Of heb je een klacht over het onderhoud van jouw huurwoning? Dan legt Steffie op wonen.steffie.nl op een makkelijke manier uit wat je kan doen. Je leert bijvoorbeeld wanneer je jouw huur of klacht door de huurcommissie kan laten controleren.