Huurverhoging en aanpassing servicekosten per 1 juli 2016

Ook dit jaar maakt Tiwos gebruik van de mogelijkheid om een ‎inkomensafhankelijke opslag op de huurverhoging ‎toe te passen. We zijn een sociale ‎corporatie, en vinden betaalbaar wonen erg belangrijk. De huurinkomsten gebruiken we voor ‎lagere huren voor bewoners die dat nodig hebben, leefbaarheid in de buurten en natuurlijk ‎onderhoud en nieuwbouw van woningen.‎

Afhankelijk van het huishoudinkomen wordt de huurprijs van een sociale huurwoning per ‎‎1 juli als volgt verhoogd: ‎

Huishoudinkomen en huurverhoging 2016:‎
Tot en met € 34.678‎            ‎
0,0% voor zover streefhuur is bereikt‎
‎‎0,6% als netto huur hoger is dan € 410 en lager is ‎dan ‎streefhuur
‎2,1% als netto huur lager is dan € 410‎

Tussen € 34.678 – € 44.360‎        ‎
0,0% voor zover streefhuur is bereikt‎
‎2,6% als netto huur lager is dan streefhuur‎

Boven de € 44.360‎
4,6% als netto huur lager is dan maximale huur‎

Servicekosten per 1 juli 2016‎
Naast de huurverhoging past Tiwos ook elk jaar, per 1 juli, de servicekosten aan. ‎Servicekosten betaalt u voor ‎extra diensten die u door of via Tiwos krijgt aangeboden zoals de ‎glas- en ontstoppingsverzekering. ‎Tiwos zoekt voor u altijd naar een optimale verhouding ‎tussen prijs en de geleverde ‎dienst. Hieronder treft u een overzicht van de meest voorkomende ‎servicekosten:‎

Glasverzekering:‎
‎Afhankelijk van uw type beglazing gaat u maandelijks betalen:‎
‎    –       dubbel glas € 1,78‎
‎    –       enkel glas € 1,46‎
‎    –       kamerpanden € 0,90‎

Ontstoppingsverzekering:  € 1,14‎
‎Geiserhuur: € 6,94‎

Hebt u nog vragen over de huurverhoging of de servicekosten? Onze medewerkers helpen u ‎graag. Zij zijn ‎bereikbaar tijdens kantooruren op telefoonnummer (013) 54 90 733.‎