Ook dit jaar maakt Tiwos gebruik van de mogelijkheid om een inkomensafhankelijke opslag op de huurverhoging toe te passen. We zijn een sociale corporatie, en vinden betaalbaar wonen erg belangrijk. De huurinkomsten gebruiken we voor lagere huren voor bewoners die dat nodig hebben, leefbaarheid in de buurten en natuurlijk onderhoud en nieuwbouw van woningen.
Afhankelijk van het huishoudinkomen wordt de huurprijs van een sociale huurwoning per 1 juli als volgt verhoogd:
Huishoudinkomen en huurverhoging 2016:
Tot en met € 34.678
0,0% voor zover streefhuur is bereikt
0,6% als netto huur hoger is dan € 410 en lager is dan streefhuur
2,1% als netto huur lager is dan € 410
Tussen € 34.678 – € 44.360
0,0% voor zover streefhuur is bereikt
2,6% als netto huur lager is dan streefhuur
Boven de € 44.360
4,6% als netto huur lager is dan maximale huur
Servicekosten per 1 juli 2016
Naast de huurverhoging past Tiwos ook elk jaar, per 1 juli, de servicekosten aan. Servicekosten betaalt u voor extra diensten die u door of via Tiwos krijgt aangeboden zoals de glas- en ontstoppingsverzekering. Tiwos zoekt voor u altijd naar een optimale verhouding tussen prijs en de geleverde dienst. Hieronder treft u een overzicht van de meest voorkomende servicekosten:
Glasverzekering:
Afhankelijk van uw type beglazing gaat u maandelijks betalen:
– dubbel glas € 1,78
– enkel glas € 1,46
– kamerpanden € 0,90
Ontstoppingsverzekering: € 1,14
Geiserhuur: € 6,94
Hebt u nog vragen over de huurverhoging of de servicekosten? Onze medewerkers helpen u graag. Zij zijn bereikbaar tijdens kantooruren op telefoonnummer (013) 54 90 733.