Als praten niet helpt kun je bij Tiwos een schriftelijke klacht indienen met een duidelijke vermelding van jouw naam en adres. Wij leggen jouw klacht dan officieel vast in een dossier. Uiteraard wordt alle informatie vertrouwelijk behandeld. Wij bespreken dan met jou welke stappen je zelf al hebt ondernomen en gaan met de veroorzaker van de overlast in gesprek. De afspraken die hieruit voortkomen, worden door Tiwos op papier gezet. Jij en de veroorzaker krijgen een kopie van dit document.
Als het gedrag van de veroorzaker niet verbetert, vragen wij je een ‘overlastdagboek’ bij te houden waarin je van dag tot dag noteert op welk tijdstip de overlast plaatsvindt en waaruit de overlast bestaat. Je geeft hiervan een kopie aan Tiwos. Wij sturen de veroorzaker vervolgens een brief met een laatste waarschuwing. Moeten we echt gaan optreden dan hebben we een overlastdagboek nodig om aan te tonen dat iemand structureel overlast veroorzaakt.
Maar vaak hoeft het niet zover te komen. Als je vragen hebt of je weet niet hoe je moet omgaan met een bepaalde situatie kun je contact opnemen met onze Buurtbeheerders of de consulenten Leefbaarheid via telefoonnummer (013) 54 90 890.